Betalingsterminal

Etter endt konsultasjon kan du betale for deg på betalingsterminalene som finnes i ventesone vis-á-vis ekspedisjon/legevakt. Tast inn din fødselsdato og velg så å betale med kort, kontant, mobiltelefon eller faktura. Dersom du velger å ikke bruke terminalen innen samme dag, vil det bli ettersendt faktura med et gebyr. Har du vansker med å bruke terminalen – ta kontakt med en medarbeider for personlig hjelp. Har du ikke penger til å betale kan du kontakte Convene for betalingsordning – For mere informasjon, se ofte-stilte-spørsmål eller kontakt Convene kundesenter.

Mobilbetaling

Ved å velge mobilbetaling på terminal eller etter gjennomført e-konsultasjon, vil du motta en SMS fra ConvenePay på telefonen. Denne inneholder en personlig betalingslenke og kode (fire siffer). Mobilnummeret hentes fra journalsystemet, men du kan kan selv oppdatere nummeret på betalingsterminalen eller ved å gi beskjed til legesenteret. Dersom mobilbetalingen ikke blir gjennomført innen fristen på 48 timer, sender Convene ut en faktura med fakturagebyr på vegne av legesenteret. For mere informasjon, se ofte-stilte-spørsmål eller kontakt Convene kundesenter.

Faktura

Dersom regningen ikke blir betalt på betalingsterminalen eller via mobilbetaling, sendes en faktura fra Convene på vegne av klinikken. I disse tilfellene legges det til et fakturagebyr. Har du samtykket til elektronisk kommunikasjon, kan betalingsinformasjon sendes elektronisk.

Har du frikort?

Journalsystemet registrerer frikortstatus automatisk. Vær oppmerksom på at ikke alle utgifter dekkes av frikortet, eksempelvis materiell og attester – sjå priser hos legen

Informasjon om at betalingstjenestene ivaretas av Convene
Ved spørsmål om betaling, kan Convene kontaktes via www.convene.no/privat/kontakt-oss/ eller telefon 21 62 73 00.